
Ovo nije poskupljenje nego usklađivanje cijena, tvrdi Vlado Bodružić Selak, inicijator dogovora autoškola
Zagrebačke autoškole dogovorile su se da će zajednički povećati minimalnu cijenu nastavnog sata, što u konačnici znači da će cijena same autoškole za nove vozače od veljače iznositi minimalno 6039 kuna, što je oko 50 posto više nego dosad. "Nije to poskupljenje, razočaran sam medijima koji tako izvještavaju. Ovdje se radi o usklađivanju cijena, zapravo o egzistencijalnom pitanju. Ne radimo mi to kako bismo ušli u džep hrvatskih građana, već zato što se s dosadašnjim cijenama više ne može raditi", rekao nam je Vlado Bodružić Selak, vlasnik zagrebačke autoškole VBS koja je i inicirala sastanak krajem prošlog tjedna na kojem su dogovorene minimalne cijene ispod kojih nitko ne bi trebao ići.
Stari dogovori Ovakvi dogovori nisu novost, istarske autoškole su još prije više od godinu dana učinile istu stvar, a autoškole u nekim hrvatskim gradovima, poput Bjelovara, Siska, Karlovca, Velike Gorice, Vinkovaca, učinile su sličnu stvar. Ipak, to nije bilo dovoljno da bi se sve autoškole uspjele usuglasiti, a najveća prepreka dogovoru na državnoj razini bio je upravo Zagreb u kojem radi sedamdesetak autoškola. Dok su jedni htjeli dogovoriti više cijene, drugi na njih nisu pristajali smatrajući kako im je upravo ta niža cijena prednost u pridobivanju polaznika. Ovi prvi su ih optuživali za damping i nelojalnu konkurenciju, za nekvalitetnu uslugu i slično, no inspekcije ih nisu zatvarale. Kako zajednički dogovor nije bilo moguće postići, okrenuli su se MUP-u tražeći da se u izmjeni Pravilnik o jedinstvenim minimalnim izračunskim elementima vrijednosti nastavnog sata u autoškoli, koji je donesen još prije više od tri godine. Udruga Hrvatske autoškole, organizacija koja okuplja najveći broj autoškola i koju Hrvatski autoklub i Ministarstvo unutarnjih poslova podržavaju da postane jedina relevantna udruga, izradila je prijedlog za promjenu minimalnih iznosa za izračun minimalnog sata vožnje i teoretske nastave. Zahtjevi su često išli prema MUP-u, no u izbornoj godini, jednostavno, nije bilo hrabrosti da im se udovolji. Iako su se nadali da će nakon izbora doći na red i njihov zahtjev, kako je uslijedio val poskupljenja odlučili su sami djelovati. Upravo zbog poskupljenja i javnosti koja je posljednjih mjesec dana izuzetno osjetljiva na svako poskupljenje, odlučili su se dogovoriti u tajnosti te stoga novinare o sastanku nisu ni obavještavali niti su konačan dogovor javno obznanili. Štoviše, do ponedjeljka ni u HAK-u nisu znali da će zagrebačke autoškole zajednički poskupjeti 50 posto. "Grad Zagreb je velika rak-rana jer je veliki broj autoškola koje se dosad nisu mogle dogovoriti. Vidjet ćemo kako će to sada biti, a nadam se da će svi poštovati dogovoreno, jer je to za dobrobit svih nas koji se bavimo ovim poslom", kaže Nikola Vidaković, predsjednik udruge Hrvatske autoškole, dodajući da se po minimalnim cijenama koje propisuje pravilnik ne može raditi. Primjerice, pravilnikom se sada propisuje da nijedna autoškola ne može naplaćivati sat teorije ispod 12,8 kuna, a vožnje 83,18 kuna (bez PDV-a). Autoškole su predlagale MUP-u da najniža cijena teorije bude 25, a vožnje 120 kuna, no kako njihove molbe nisu uslišene, krenule su same u akciju.
Pravilnik o cijeni Ipak, dio autoškola energično se protivio praksi da se pravilnicima koje donosi država odlučuje o najnižoj cijeni njihovog posla, već su tražili da se to uređuje na tržištu. Takve je stavove zastupalo i udruženje autoškola pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca, a na sličnim je pozicijama bio i MUP krajem prošle godine kada nam je njihove stavove prezentirao Zlatko Mehun, današnji glasnogovornik Vlade, tvrdeći da MUP sigurno neće utjecati na tržišnu utakmicu u ovoj branši. Ipak, kasnije se doznalo da je MUP ipak ponešto promijenio svoj stav te da je podržao poništavanje odluke Hitroreza kojom bi se ukinuo i spomenuti pravilnik kako bi se ove cijene doista mogle formirati na tržištu.Iako naši sugovornici tvrde da će sve autoškole u Zagrebu te neke i u okolici uskladiti cijene s njihovim dogovorom, još je neizvjesno hoće li to doista učiniti. Dok su neke to napravile prvog dana veljače, dio njih ustvrdio je da će to učiniti za nekoliko dana. Ako u tome doista i uspiju, vrlo je vjerojatno da će ih slijediti većina preostalih autoškola.
Pravilnik o cijeni Ipak, dio autoškola energično se protivio praksi da se pravilnicima koje donosi država odlučuje o najnižoj cijeni njihovog posla, već su tražili da se to uređuje na tržištu. Takve je stavove zastupalo i udruženje autoškola pri Hrvatskoj udruzi poslodavaca, a na sličnim je pozicijama bio i MUP krajem prošle godine kada nam je njihove stavove prezentirao Zlatko Mehun, današnji glasnogovornik Vlade, tvrdeći da MUP sigurno neće utjecati na tržišnu utakmicu u ovoj branši. Ipak, kasnije se doznalo da je MUP ipak ponešto promijenio svoj stav te da je podržao poništavanje odluke Hitroreza kojom bi se ukinuo i spomenuti pravilnik kako bi se ove cijene doista mogle formirati na tržištu.Iako naši sugovornici tvrde da će sve autoškole u Zagrebu te neke i u okolici uskladiti cijene s njihovim dogovorom, još je neizvjesno hoće li to doista učiniti. Dok su neke to napravile prvog dana veljače, dio njih ustvrdio je da će to učiniti za nekoliko dana. Ako u tome doista i uspiju, vrlo je vjerojatno da će ih slijediti većina preostalih autoškola.
Nema komentara:
Objavi komentar